Dag1. Sevenum - Borgharen (Maastricht). 79km

1 mei 2017 - Maastricht, Nederland

Ja, ja ook deze keer vertrekken we met volle moed in de regen voor ons 5-landen fietsrondje Luxemburg, uitgezwaaid door kleinzoon Siem. Het weerbericht laat zien dat het thuis blijft regenen, terwijl het 20 km zuidelijker niet regent. De keuze was snel gemaakt en in Roggel hebben we na 1 uur de regenkleding kunnen uitdoen. Vanwege het weer heb ik de gps de kortste fietsroute naar Maastricht laten bepalen, en zo passeren we de Maasplassen met hun grote fietslussen via een bijna rechte lijn via Maaseik (B). Hier genieten we op het terras van een verdiende kop soep, en gebruiken we de Wifi om het vervolg te plannen. Zo vinden we in Borgharen B&B 't Klooster en wordt dit ons einddoel vandaag.

Vanuit Maaseik, via de grensmaas en het Julianakanaal komen we uiteindelijk met constante tegenwind rond 17 uur bij de B&B. Wat een verrassing zo'n oud knus nonnenkloostertje midden in het dorp Borgharen. We krijgen op 2 hoog de zolderkamer en de fietsen kunnen alleen in het voortuintje aan een boom geketend worden. Waren we eigenlijk niet zo blij mee.

's Avonds fietsen we nog naar Maastricht, genietend van de ondergaande zon over de Maas en het silhouette van de stad. Eten daarna heerlijk bij een Italiaan en drink een Venloos Wit uit Neer. Wat wil je nog meer?