Dag8, Mühlhausen - Tübingen, 63km

30 mei 2016 - Tübingen, Duitsland

We genieten van een prima ontbijt om 8 uur, pakken alle drogen kampeerspullen bij elkaar en vertrekken in regenpak richting Weil der Stadt, de eigenlijke stopplaats voor de etappe van gisteren. Onderweg zien we dat de Würm hier en daar behoorlijk buiten de oevers is getreden, en dat sommige oude stenen bruggen de stroom water van de hevige regelval afgelopen nacht nauwelijks kunnen verwerken.

Weil der Stadt blijkt een leuk ommuurd stadje te zijn, waar o.a. astroloog/natuurkundige Kepler vandaan kwam. We lunchen hier bij de bakker en gaan verder. Via Naturpark Schönbuch over het onverhard pad (zelfs na hevige regen van gisteren prima te fietsen) bergaf gefietst door schitterend bos, langs een wildstromend beekje. Het asfalt-alternatief is hier niet nodig voor ons.

We komen plots uit bij een voormalig cistercienzer Klooster in Bebenhausen. Dit bijzondere klooster ligt er heel mooi bij, en het is een genot hier doorheen te wandelen met de fiets in de hand.

De reis gaat verder door Tübingen, naar de camping net buiten de stad aan de Neckar. Omdat het weer nog altijd onvoorspelbaar is hebben we 's morgens op deze camping een POD (=hutje) gereserveerd voor 1 nacht. Dit blijkt een halfronde houten hut te zijn, met 2-persoonsbed, tafeltje, 2 stoeltjes en een bankje. Hartstikke gezellig!