Dag 9 Scuol - Ried 49km

30 juli 2018 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Marij fietst naar Scoul om eten te halen, terwijl ik alles inpak.
Na het ontbijt fietsen we verder dal-uitwaarts langs de Inn.
Bij Sur-En komen we op de Skulpturenweg door het bos. Links en rechts staan schitterende sculpturen midden in het bos.
De route is verder afwisselend verhard en onverhard, en soms steil ~10% omhoog en ~15% omlaag. We kiezen er op een gegeven moment voor om over de grote weg verder te fietsen. We eten onderweg in de schaduw van een boom onze gesmeerde broodjes, en nemen later op een terras  een cappuccino. Route gaat verder naar de grens bij Martina, waar we 2 jaar geleden nog omhoog gefietst zijn via de Reschenpass, op weg naar Rome.
De route gaat inmiddels over Oostenrijkse bodem verder naar Pfunds en Ried. Ondanks dat het bergafwaarts gaat moeten we stevig trappen, vanwege de flinke tegenwind en de vele korte steile klimmetjes.
In Ried aangekomen, bespreken we de camping maar gelijk voor 2 nachten. We mogen ons tentje opzetten onder een appelboom op een grasveldje bij een nu onbewoonde vaste stacaravan (wintercampers?).  's Avonds een rondje door het dorp gemaakt en op een terrasje wat gedronken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade