Dag 9, rustdag in Luxemburg

9 mei 2017 - Alzingen, Luxemburg

Vannacht op de camping net onder de stad Luxemburg stervenskoud gehad in ons tentje. Nog nooit eerder zo diep in onze mummiezak gekropen. Marij had zelfs het lange winter-ondergoed tevoorschijn gehaald. Maar overdag is er de komende 2 dagen volop zon voorspeld. Dus vandaag de eerste rustdag genomen van deze reis om de stad Luxemburg eens beter te gaan bekijken.
Met de bus gaan we via het centrum eerst door naar stadsdeel Kirchberg, waar een deel van de Europese instellingen zetelt. De glazen kastelen schitteren in de zon. Zo te zien is er ook nog geld genoeg, want overal wordt er bijgebouwd.
We lopen terug via de overblijfselen van Fort Thungen, van waaruit je schitterende vergezichten hebt op het stadscentrum en de Alzetta-kloof. We lopen via de kloof weer omhoog naar het stadscentrum via de Kazematten "du Bock" . Dit is nog een overblijfsel van een oorspronkelijk 23km lange oud vestingwerk. Via het stadscentrum gaan we weer met de bus terug naar de camping om nog wat te genieten van de zon.