Dag15, etappe14 via Landeck naar Pfunds. 56km

6 juni 2016 - Pfunds, Oostenrijk

Na een heerlijke regendouche in ons Apartment en een goed ontbijt pakken we in en rekenen af bij de chef van ArlbergLife Apartments. We hebben een discussie met hem over het feit dat er beduidend minder  fietsers langskomen dit en ook vorig jaar al. Heb hem uitgelegd dat Reitsma een nieuwe fietsroute door zuid-Duitsland  en Oostenrijk heeft gemaakt, die loopt via Garmisch-Partenkirchen en de Fernpass, maar niet meer via de zwaardere Arlbergpas.  Hier werd hij begrijpelijk niet echt blij van.

Vanuit Pettnau razen we in een dik uur bergaf helemaal naar Landeck. Na een korte koffiepauze en een snel bezoek aan de lokale Intersportwinkel (extra fietsonderbroek in de juiste maat!), fietsen we langzaam bergop richting Reschenpas. De route gaat nu over de Europese Claudia Augusta fietsroute, die we tot Verona voorbij zullen blijven volgen. Nu loopt de route langs de woeste Inn rivier, en langs prachtige dorpjes en schitterende uitzichten  op besneeuwde bergtoppen. Eindelijk hebben we lekker zonnig fietsweer.

Vandaag is een korte tussenroute van 47km tussen 2 zware bergpassen, maar we schieten lekker op en fietsen 18km extra naar de camping bij Pfunds. Hierdoor hoeven we morgen nog maar 25km en "maar" 600-700 hoogtemeters te gaan om op de Reschenpas in Italië te staan.

Verder zijn we nu nog maar 6km verwijderd van onze eerste 1000-km-ers grens!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Noud Daemen:
    10 juni 2016
    Bestaan er ook routes alleen maar bergaf? Dat zou iets voor mij zijn....