Dag18, etappe17, via de Weinstrasse boven Bolzano naar de Kalterer See. 48km

9 juni 2016 - Kalterer See, Italië

In Merano worden we om 6 uur gewekt door de kerkklokken. Als die ophouden komt er iedere paar minuten een ander vreemd geluid voorbij. Oh ja.....de camping ligt direct langs een paarden-renbaan. Een paar "idioten" zijn nu al hun oefenrondjes aan het rennen. Nadat de tent weer voldoende is opgedroogd, en iedereen van de overige Rome-fietsers al weer weg is van het tentenkampje, vertrekken wij ook richting Bolzano.

We fietsen ook nu weer tussen de appelboomgaarden van dorp naar dorp, en op de hellingen komen nu ook de druivenstokken naarmate we dichterbij Bolzano komen.
Plots staan we voor een wegafsluiting vanwege "Steinschlag", waardoor we een kleine omweg via de doorgaande wegen moeten nemen.

We besluiten kort voor Bolzano om af te wijken van de route en een "verkorte" route via Unterrain steil omhoog naar St.Pauls te nemen. Via deze weg komen we op de Weinstrasse met zijn schilderachtige Südtiroler dorpjes als St Pauls, Eppan en Kaltern.
Daarna duikt na een aantal wijnbergen in de verte beneden de Kalterer See op, terwijl achter ons weer een onweersbui de avond aankondigt...

Bij deze Kalterer See zetten we ons tentje weer op en deze keer voor 2 nachten. Het wordt morgen stralend weer, dus moet er eens gewassen worden. Bovendien moeten onze benen even bijkomen.

1. Miek & Lenie:
    12 juni 2016
    Jullie doen net of er geen grenzen m.b.t. de leeftijd bestaan.
    Petje af! De hoogste bergen hebben jullie gehad en nu echt gaan genieten en op naar Rome.
    Wij genieten van jullie.
    Miek & Lenie