Dag2 Bad Ragaz - Thusis 52km

23 juli 2018 - Thusis, Zwitserland

Vannacht heeft het toch geregend. Dus is de tent een beetje nat.
Om 7:15uur alles maar gelijk ingepakt en het tentdoek laten drogen. Ondertussen even naar de bakker gefietst om 6 kleine harde broodjes te halen voor CHF 7.....
Rustig ontbeten, tentdoek ingepakt en dan zijn we om 9:30uur al weer op weg naar Thusis via Chur.

Net voor Chur komen we in een stevige regenbui terecht. Dus maar even op een overdekt terras in Chur opdrogen.
Dan door naar Thusis via de westelijke Rijnoever en dorpjes als Tamins. Van de zg. Polenweg aan de andere Rijn-oever weten we zeker dat deze sterk omhoog gaat door een bospad om kort langs de Rijn te blijven.
De routebeschrijving voor de westzijde belooft ook niet veel goeds, maar toch loopt er een prachtig verhard fietspad tot Tamins. Hier een korte pauze om de bij de kleine supermarkt gekochte yogurt te eten. Dan steil naar beneden, om dan achterlangs een heuvel verschrikkelijk steil omhoog te gaan naar Bonaduz. Dat soort verrassingen krijg je dus als je afwijkt van de officiele route... Wel komen we hier door enkele leuke kleine dorpjes. Langs de weg kopen we bij een boerderij een heerlijk stuk bergkaas.
Verder gaat de route op en af naar Thusis, waar we op de prachtige camping Viamala overnachten. We kunnen ook hier zo maar ergens een plekje zoeken, en later langskomen om te betalen.

We zetten ons tentje op een mooi plekje op deze prachtige boscamping, gaan douchen en relaxen in onze stoeltjes.
's Avonds wandelen we naar het centrum, doen eerst enkele boodschappen en genieten in de zon op het terras van een heerlijke pizza. Voor de pizza incl. consumptie zijn we hier zomaar CHF 40 kwijt. Terug op de camping worden we verrast door 2 caravans die ongeveer pal op ons zijn gaan staan. We kunnen wel ergens anders een plekje zoeken volgens de beheerder, maar daar hebben we geen zin in. Morgenvroeg zijn we weer weg, dus zolang zullen wij tussen hun caravans blijven zitten....

Vertrek: 9:30
Aankomst: 14:50