Dag20, etappe18 naar Rovereto. 77km

11 juni 2016 - Rovereto, Italië

De verhalen worden even korter, want we hebben geen tijd door alle mooie plaatsen waar we 's avonds zijn...

Na de Kalterer See dalen we af naar het hoofddal, waar de Brenner autoweg en de Adige rivier langs elkaar naar het zuiden lopen. Wij gaan daar nog tussendoor via een langzaam dalend fietspad, en helaas sterke tegenwind. Hebben wij weer. Gaat het ook nog enkele uren regenen, zodat we kletsnat in Trento aankomen. Mijn fototoestel en smartphone zijn zo nat dat de eerste foto's niet eens gemaakt kunnen worden. In Trento vinden we op het Domplein snel een overdekt plekje op een terras. De eigenaar maakt behulpzaam extra plaats voor onze fietsen. Zijn vrouw komt langs en blijkt een rasechte Keulse te zijn, die vroeger ook veel gefietst heeft, waardoor we in korte tijd haar hele levensverhaal meekrijgen. Nadat we wat hebben gegeten en gedronken wordt het droog en komt de zon weer tevoorschijn. De etappe eindigt vandaag in Rovereto, ook weer een heel mooi stadje met een klein en oud centrum. We komen hier toevallig via een aantal routebordjes en navraag bij de VVV terecht bij een mooie B&B in een herenhuis. Communicatie met de eigenaar gaat moeizaam, maar zijn jongere broer biedt hulp. De fietsen kunnen achterom in de kelder worden gestald. De kamer moet nog even in orde worden gemaakt, omdat er geen 2-persoons bed zou staan. Eenmaal binnen, blijkt er een vernuftige 2-persoons liftbed te zijn waaronder een 1-persoons bed staat. We maken hen duidelijk dat dit 2-persoons liftbed voor ons geen enkel probleem is.
Er stonden verschillende soorten zoete cake en brood klaar die mama gemaakt had.

's Avonds rustig gegeten in het aardige centrum op loopafstand.