Dag8, Etalle(B) - Alzingen(Lux), 59km en 600 mtr omhoog.

8 mei 2017 - Alzingen, Luxemburg

Na een zelf verzorgd ontbijtje op onze supergrote hotelkamer vertrekken we rond 9:15, uitgezwaaid door de alleraardigste Italiaanse eigenaren. Bij de dichtbij gelegen supermarkt halen we snel nog wat proviand voor onderweg, om dan snel op weg te gaan naar de camping in Alzingen, enkele km's onder Luxemburg-stad.
De route gaat ook nu weer op-en-af met nogal wat korte zeer steile beklimmingen. Het eerste deel gaat veel door bosgebied, waarbij we enkele stille getuigen langs de weg vinden van dierenleed (of is het autoleed?): een dood hert/ree en een dood varken. De koude noordenwind dwingt ons ondanks de vele inspanningen de eerder ingeslagen croissants in een beschermend bushokje te eten. Rond half twaalf passeren we de grens met Luxemburg, slechts aangegeven door een oude grenspaal. In een dorpje vinden we eindelijk een bakker waar we een wel verdiend heerlijk noten-broodje met koffie nemen. Dan zien we achter de heuvels af en toe de contouren van Luxemburg-stad, waarna we ons net na openingstijd om 14:15 in Alzingen bij de camping melden. We boeken hier voor 2 nachten een mooi plekje omdat de weersverwachtingen overdag prima zijn komende dagen. Ook willen we Luxemburg-stad even proeven.... Rond 16 uur nemen we de bus naar de stad, waar we binnen een klein kwartier zijn. We lopen wat door de 2 stadsdelen gescheiden door de kloof van de Alzette, maar vinden geen geschikte eetgelegenheid. Nemen de bus weer terug en nemen bij de naast de camping gelegen Italiaan een heerlijke kip-salade, waarna we ons beschermend tentje rond 21uur weer inkruipen om deze blog bij te werken (totdat het te koud wordt en we in de slaapzak kruipen). We verheugen ons op de zon, volop voorspeld voor de komende 2 dagen...