Dag9, Tübingen - Sigmaringen via Schwabisch Alb, 73km en 625mtr omhoog

31 mei 2016 - Sigmaringen, Duitsland

Om 8 uur lekker verse broodjes gegeten in de zon voor onze POD op de camping aan de Neckar.
We gaan vandaag via het centrum van Tübingen langzaam 100 hoogtemeters bergop om vervolgens via een steile klim van 7% en 300 hoogtemeters naar de Schwabische Alb te fietsen.
Deze eerste echte klim doen we rustig aan in de allerlaagste versnelling.

De rest van de dag gaat het rustig aan licht op en af over de Alb van dorp naar dorp. De route gaat over rustige wegen door een mooie streek met almweiden en een kabbelende beek. Uiteindelijk komen we na 73 km terecht bij de Donau in Sigmaringen. Bij het oversteken van de Donau op weg naar de camping, zien we het prachtige boven de stad uitstekende Sigmaringer Schloss liggen.

Deze streek waar we vandaag doorheen zijn gefietst heeft iets bijzonders, en we vinden aan het eind van de dag dat dit tot nog toe de mooiste route is.

's Avonds lopen we vanuit de camping de stad in en bewonderen het Schloss van DE adellijke familie van Duitsland (de Hohenzollern's). Vlak naast dit Schloss in een plaatselijk kroegje eten we tussen de kaartende stamgasten een eenvoudige, maar heerlijke Duitse schnitzel met een heerlijke lokale Weizen, en een stilles Wasser voor Marij.....