Frondenberg - Meschede/Hennesee 82km

8 mei 2018 - Hennesee, Duitsland

Rond 9uur vertrekken we bij de camping richting Meschede.
We fietsen direct langs de ReWe supermarkt in Dellwich, en ontbijten hier op het terras met verse broodjes.
Onderweg komen we langs het Kettingmuseum in Frondenberg. Hier worden de oude metaal-technieken tentoongesteld.
We fietsen verder langs de Ruhr en onderweg bij een prachtig kasteel eten we een broodje.
We raken aan de praat met de kasteeleigenaar die langskomt. Hij had lang geleden dit kasteel gekocht en grotendeels verbouwd. de Voorgebouwen verhuurde hij, en in het hoofdgebouw woonde hij zelf.
Helaas had hij nu hartklachten, waardoor hij terugging naar Dusseldorf. Hij verhuurde vanaf dan het hele kasteel.
Het kasteel had een mooie kapel waar we wel binnen konden kijken.
Vervolgen onze weg en in Arnsberg-Altstadt (boven op een heuvel) nemen we een terrasje.
Daarna weer snel verder naar Meschede, waarbij de route hoofdzakelijk langs de grote weg verloopt,
en flink op en af gaat.
In Meschede doen we onze noodzakelijke boodschappen, en fietsen verder naar Knaus camping Hennesee.