Rouffach(F) - Basel(CH) 64km

19 juli 2019 - Basel, Zwitserland

Vandaag de laatste fietsdag van onze fietsroute naar Basel.
Na het vele geklepper van de ooievaar op het dak bij de camping, en het vele klokkengeluid van de dichtbij gelegen kerk, zijn we vroeg wakker.
Dus maar snel ingepakt om op tijd in Basel te zijn.

Vandaag verlaten we de Elzas en fietsen door een open landschap met oneindige maisvelden.
Later gaat de route dwars recht door een bos voor 10-15km. Uiteindelijk fietsen we langs het Rhone-Rhein kanaal tot bij Basel.
Onderweg in een klein Frans dorpje zoeken we snel iets om te eten. Links naast een restaurant wijst een pijl naar het tuinterras.
Wij dus naar binnen. Nee, we wilden niet alleen iets drinken, maar ook wat eten. Krijgen een mooi plekje en de kaart.
Blijkt dit een beter soort restaurant te zijn. Bestellen alleen wat te drinken en een kleine salade.... Dat was toch €40 verder. Maar wel erg lekker!

Net voor de route de Rhein oversteekt via de Dreiländerbrücke (Frankrijk,Duitsland, Zwitserland) ligt links de camping waar we ons tentje nog net in Frankrijk kunnen opzetten.
De kleine camping heeft nog 7 plekken, tussen wat caravans.
Deze worden in de loop van de middag volgestouwd met 15-20 koepeltentjes van de vele vakantiefietsers die hier aankomen.

's Avonds gaan we naar het centrum van Basel, heerlijk fietsend langs de Rhein.
Het lijkt wel of heel Basel langs de Rhein loopt, fietst of zwemt deze warme zomeravond.
Wij fietsen kris-kras door het stadscentrum, en genieten recht voor het rode Raadhuis van Basel van een verkoelende milkshake.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl