Saverne(F) - Strasbourg(F) visaversa

16 juli 2019 - Strasbourg, Frankrijk

We hebben besloten niet de omweg via Strasbourg te fietsen, maar vanuit de camping in Saverne een dagje met de trein op en neer naar Strasbourg te gaan.
Nemen wel de fietsen mee, omdat we dan gemakkelijk kriskras Strasbourg kunnen bezichtigen.
Fietsen kunnen gratis mee in de trein in Frankrijk (als er plaats is). Bovendien krijgen 60-plussers seniorenkorting in Frankrijk!

Strasbourg is echt een belevenis! Het is natuurlijk een van de twee EU hoofdsteden.
Tussen Brussel en Strasbourg verplaatst het hele EU circus zich wekelijks.
Ook geen toeval natuurlijk dat we net voor Saverne de hogesnelheidslijn Parijs-Strasbourg zijn gepasseerd.
Het EU circus moet zich snel kunnen verplaatsen.

We fietsen allereerst dwars door het prachtige centrum naar het EU-hoofdkwartier.
Maken hier een rondje langs al die van TV bekende gebouwen.
Fietsen terug naar het centrum langs enorme gebouwen en parken en via de wijk 'petit France', waar we snel even lunchen.
Gaan dan terug naar de enorme Notre Dame om deze ook even van binnen te bekijken.
Genieten van een heerlijk ijs op het terras voor de hoofdingang en nemen de trein terug naar Saverne.