Duisburg - Hattingen 67km

6 mei 2018 - Hattingen, Duitsland

Na het super ontbijt in het hotel halen we onze fietsen weer op bij de Tiefgarage van het hotel.
We fietsen via de tot modern woongebeid omgetoverde binnenhaven om vervolgens langs de Ruhr de stad uit te fietsen.
Het is erg druk onderweg op het fietspad met fietsers en (bejaarde,slechthorende) wandelaars.
Na ongeveer 18km heb ik plots problemen met de fiets; hij loopt niet meer lekker... En jawel hoor: de achterband is lek!!
Dus, alles van de fiet halen en band controleren: er zit een doorn in de achterband. Deze geplakt met speciale snelplakker, werkt perfect.
Tassen dus weer aan de fiets gehangen en opgestapt om verder te fietsen.
Blijkt de voorband ook lek te zijn!!! Dus weer alles van de fiets af en ook de voorband maar even geplakt.
Daarna maar weer snel verder, want we moeten vandaag nog een heel stuk doorfietsen tot Hattingen.
Onderweg bij een kleine stuw stoot ik met mijn linker fietstas tegen een laag muurtje, waardoor een van de ophangbeugels van de tas afbreekt.
Met een extra riem maak ik de tas weer vast aan het fietsframe.
Bij Hattingen ligt direct bij de brug over de Ruhr de prachtige camping waar we zullen overnachten.
We worden hartelijk verwelkomd door de aardige eigenaren. CopyID's achtergelaten en morgenvroeg kunnen we betalen.
We krijgen een sleutel voor de toiletten&douches, omdat deze afgesloten zijn voor niet-camping bewoners.
'sAvonds lopen we naar de Altstadt van Hattingen en eten hier heerlijk bij een Italiaan, en maken een rondje door het mooie oude centrum.

'sAvonds met slapen springt plots bij mijn Exped-7 matje een naad los bij mijn hoofd......even afwachten hoe dit verder gaat komende dagen...