Dag13 Galtur - Nuziders 60km bergop/bergaf

3 augustus 2018 - Nüziders, Oostenrijk

Vandaag is de laatste dag van onze fietstocht. Vanuit Galtur start het laatste en steilste deel van de beklimming van de Silvretta.
Na een goed ontbijt beginnen we rond 8:30uur aan de 10km omhoog naar de Bielerhohe-Pass. Om 10:45 komen we trots en voldaan boven.
We tracteren ons op het terras bij het stuwmeer op een welverdiende heerlijke cappuccino en een Apfelstrudel.
Daarna fietsen we rustig via de vele haarspeldbochten omlaag naar Partenen. Gelukkig is het vandaag erg rustig op deze bekende pass-route, en hebben we geen last van racende automobilisten en motoren. In Partenen pauzeren we op het eerste terras.
En plotseling staan Leon&Josina met Milan voor ons. Zij wisten dat we vandaag terugkwamen op de camping en hadden het erop gegokt ons ergens tegen te komen... Nou, dat was een leuke verrassing.

Onderweg nemen we nog een uitgebreide pauze bij de Kneipanlage in Gortipohl, waar we in de schaduw met de voeten in het water even kunnen bijkomen.
Onder een brandende zon, en met veel tegenwind gaat het langzaam bergafwaarts naar de camping in Nüziders.
Hier worden we opgewacht door onze enthousiaste kinderen en kleinkinderen Joke&Rick met Sjoerd, Floor en Gijs, en Leon&Josina met Milan. Wat een leuke ontvangst na zo'n geweldige 4-landen fietstocht.