Dag11 Ried - Kappl 40km

1 augustus 2018 - Kappl, Oostenrijk

Vannacht is ons tentje behoorlijk nat geworden. Om 6:30uur opgestaan om deze zo veel mogelijk te laten drogen. Marij fietst naar de super  voor broodjes en beleg. Vandaag fietsen we via bekende weg naar Landeck. Hier zijn we 2 jaar geleden op weg naar Rome omhoog gefietst.

In Landeck nemen we een korte cappuccino/plaspauze. Ondertussen is het weer snikheet als we op weg gaan naar de (gisteren) geboekte Gasthof in Kappl, halverwege het Paznauntal, op weg naar de Silvretta-Bielerhohe.
In het begin is het dal erg smal en krijgen we wat schaduw van een open tunnel. De weg slingert rustig omhoog, en bij Kappl verlaten we de hoofdweg om steil omhoog (10-12%) naar het dorp te fietsen. Door de hitte en de steilheid van dit gedeelte moeten we onderweg een aantal keren stoppen om bij te komen...
We slingeren vervolgens door het dorp, parallel aan het dal, om bij onze Gasthof te komen. Gasthof Alpenfrieden blijkt een typisch Oostenrijks hotel. Fietsen gaan gelijk in de skiraum. De keuze voor het avondeten wordt gemaakt, en we gaan lekker op onze prima kamer uitrusten.

's Avonds als we lekker zitten te eten barst er een onweer los, en regent en onweert het de hele avond. Rondje dorp zit er niet in...
Moe vallen we in slaap op onze grote kamer, waar ondertussen het tentje ligt te drogen van de bui van afgelopen nacht.