Barr(F) - Rouffach(F) 67km

18 juli 2019 - Rouffach, Frankrijk

Vandaag doen we de laatste etappe door de wijnstreek van de Elzas.
Het gaat van het ene wijndorpje naar het andere aan de voet van de hoge heuvels van de Vogezen.
De hele dag gaat het bergop en bergaf, zodat het totaal niet opschiet met fietsen.
Onze eerste cappucino-stop is in Dambach La Ville, na amper 12km opgeschoten te zijn....
Onderweg genieten we van de mooie vergezichten en de mooie historische wijndorpen waar we doorheen fietsen.
Hier en daar zijn er zelfs wijnfeesten.

We fietsen de hele dag over autoluwe wegen tussen de wijnvelden.
Komen zo terecht in Rouffach omdat hier een stadscamping ligt.
's Avonds lopen we vanuit onze stadscamping zo het centrum van Rouffach in om iets te eten.
Vinden verrassend genoeg  geen leuk terrasje, en komen zo terecht bij een Italiaans restaurant.
En jawel, we eten hier gewoon een piza, een watertje en een wijntje...
Bij het teruglopen passeren we de klepperende ooievaar die we vanuit de camping ook kunnen zien en horen op een van de torens in het centrum.
Zo laat ook de kerkklok zich constant horen... Rond half tien plots een geklepper vlak bij ons.
Blijkt een van de ooievaars op een nest op het dak bij de camping te zitten klepperen...