Dag26, etappe24 naar Ponte Messa. 66km en 350mtr omhoog

17 juni 2016 - Ponte Messa, Italië

Vandaag gaan we gelukkig de kust verlaten, en komen langzaam weer in de heuvels terecht. Na 3 dagen door de polders en langs de kust te hebben gefietst waren we daar toch echt op uitgekeken. Heuvels en bergen bieden als landschap toch veel meer, ook al moet je hier meer voor werken (=fietsen).
Vanuit de camping gaat de route nog even door de haven van Cesenatico. Hier liggen de vissersboten weer aan wal die vannacht waarschijnlijk zijn uitgevaren. Het stinkt namelijk overal naar vis. Ongelofelijk dat ze met zulke boten de zee op gaan.
We verlaten het dorp en aan de horizon zien we de eerste heuvels al. Na ongeveer 25 km gaan we de rivier de Marecchia volgen. Het kleine bergriviertje in de brede bedding geeft aan dat hier soms erg veel water naar beneden komt. Links en rechts van dit dal dat geleidelijk stijgt zijn steile rotsen, met een dorpje of burcht. Links van ons passeren we zo ook het bergstaatje San Marino. Het eerste stuk volgen we een onverhard pad langs de rivier. Als het steiler wordt gaan we over op de drukke asfaltvariant. We fietsen door enkele leuke dorpjes, en langzaam stijgend bereiken we onze eindbestemming voor vandaag: de camping in Ponte Messa. Dit is een onverwacht mooie mini-camping met schitterende kampeerplaatsen, een bistro en mooi zwembad.
's Avonds besluiten we om hier een dag rust te nemen, vanwege de komende 5 berg-etappes tot Rome.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma Derks:
    19 juni 2016
    Wat ontzettend leuk jullie reis op deze manier te kunnen volgen, ook leuk dat vele plekken mij bekend voor komen, nog een paar zware tochtjes met waarschijnlijk weer prachtige foto's en dan is Rome al bereikt! Groetjes Wilma Derks
  2. Anneke Gordebeke:
    19 juni 2016
    Ik zie eindelijk zon op jullie foto's. Heerlijk!
  3. Jac Aerts:
    19 juni 2016
    Sorry, pas in het ziekenhuis de tijd om rustig jullie fantastische verslagen te lezen. Toppie !