Intro

21 juli 2018 - Nüziders, Oostenrijk

Op de Fiets- en Wandelbeurs hebben we een inspirerend verhaal gehoord over enkele fietsroutes dwars door Zwitserland. Vanuit de ons bekende camping Sonnenberg in het Oostenrijkse Nüziders/Vorarlberg willen we dan ook een ongeveer 14 daags fietsrondje starten door Liechtenstein, Zwitserland, Italië, Oostenrijk/Tirol en Oostenrijk/Vorarlberg.

We volgen delen van twee bekende fietsroutes:

• Basel-Florence van Benjaminse. Deeltraject Feldkirch - Como - Tirano - St. Moritz (deel2)
  • Inntalradweg. Deeltraject St. Moritz - Landeck

Vanuit Landeck fietsen we terug naar Nüziders via de bekende Silvretta Hochalpenstrasse.

Onderweg zullen we enkele bergpassen over moeten:

• Splugenpass : tussen Zwitserland en Italië / Comomeer
  • Berninapass: tussen Tirano en Zwitserland/St.Moritz. Deze Pass volgen we via het beroemde traject van de Bernina-express omhoog tot Pass-hoogte, waarna we per fiets richting St.Moritz afdalen.
  • Silvretta/Bielerhohe. Vanuit Landeck volgen we de vanuit deze kant langzaam stijgende route naar de Silvretta-Bielerhöhe-pashoogte.