Dag1 Sevenum-Jülich 88km

23 mei 2016 - Jülich, Duitsland

Zo, na een spectaculair weekend met de trouwerij van Josina&Leon zijn we vanmorgen om 8:30 thuis vertrokken richting Rome. Helaas regende het toen al, en is dat de hele dag zo gebleven.

Net voor het veer over de Maas bij Kessel stond iemand driftig te gebaren en schreeuwen dat we voor het veer naar links moesten. Pas toen we stopten bleken dit Stien&Hans te zijn, die onze eerste koffiestop hadden georganiseerd met koffie en bonbon. Geweldige verrassing!!

Na een half uurtje bijkletsen verder over het veer naar Roermond, en van hier uit naar Vlodrop om te schuilen in een dorpscafe en even bij te komen met een heerlijke kop soep. In het cafe wordt al genoten van de eerste pilsjes, want het is kermis in Vlodrop, wordt ons verteld. Vanwege de aanhoudende regen gaan we verder via de asfaltroute naar Linnich om ook daar weer even bij te komen van de regen bij de lokale bakker. Door naar Jülich, waar de VVV helaas gesloten was. Een hulpvaardige Duitser heeft voor ons bij een boekhandel een lijst van overnachtingsadressen uitgeprint. Na wat rondbellen bleken alle goedkope adressen bezet, en zijn we gestrand in het JUFA-hotel (soort dure kinderopvang voor schoolgroepen). Goede kamer, goed eten maar geen fietsenstalling (dit in tegenstelling tot de hotel-folder!!). Fietsen afgesloten voor het raam en via kabelslotjes binnen vastgezet....

Alle 10 de fietstassen maar kletsnat binnen gezet en de kleding op de verwarming laten drogen voor de volgende dag.

Voldaan vroeg naar bed want advies was om morgenvroeg op tijd bij het ontbijt te zijn voordat de horde schoolkinderen er is...