Dag2 Jülich-Remagen 106km

24 mei 2016 - Remagen, Duitsland

We zijn vroeg opgestaan om in ons JUFA-hotel rustig om 7 uur te kunnen ontbijten, zonder de horde schoolkinderen die ook in het hotel waren. Het is vandaag in ieder geval droog, met een redelijke gure NO-wind in de rug. We starten voor het eerste gedeelte tot voorbij Duren met de asfaltroute ipv langs de Rur te fietsen. We besluiten ook te proberen door te fietsen tot Remagen, tenzij we na 80km ergens toevallig toch een slaapplek vinden. De lunch nemen we bij een bakker in Zülpich, waar we in gesprek komen met Jos uit Rotterdam. Hij fietst in zijn eentje naar Rome! Uiteindelijk belanden wij in Remagen, waar we Jos weer tegenkomen. Wat een toeval. Uiteindelijk zien we na een bezoek aan de VVV en wat zoeken naar een geschikt hotelletje of B&B elkaar weer in dezelfde B&B, Pension Vanoli. Na 106km.... De badkamer/toilet zijn gezamenlijk voor meerdere kamers, hetgeen geen probleem is. Onze fietsen worden door de eigenaar netjes door de smalle gang achter het pension op het overdekte terras geplaatst.
Op de een of andere manier heb ik (Frank) last van mijn zitvlak. Waarschijnlijk door de fietsonderbroek die een maatje te groot blijkt te zijn, en dus is gaan schuren. Van onze ervaren fietsvriend Jos horen we dat hij sowieso altijd zijn zitvlak insmeert om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Ik besluit vanaf dat moment ook om te gaan smeren en gebruik hiervoor de gelukkig meegenomen doos Purol zalf.
's Avond toch maar een B&B in de volgende etappeplaats (St. Goar) gereserveerd, om niet weer te hoeven zoeken aan het einde van een dag fietsen.
Het was een lange dag met veel km-ers en redelijk wat hoogteverschillen.