Dag22, etappe20 naar Montagnana. 58km

13 juni 2016 - Montagnana, Italië

Omdat het in Verona gisteravond wat laat is geworden, doen we het vanmorgen rustig aan. We hebben de tijd vandaag omdat de vlakke route naar Montagnana maar 55km lang is. We ontbijten in alle rust op ons balkon en we werken de blog een beetje bij, zoeken een camping voor vannacht en reserveren die omdat het een mini-camping/B&B is.

Dan is het 10uur en wij moeten de B&B uit.... even de 10 fietsentassen 2 verdiepingen omlaag brengen, aan de overkant van de  straat bij het hoofdgebouw de fietsen uit de 500 jaar oude gewelven-kelder halen. Hierna zit mijn hele broek onder de kettingolie..... Dus, eerst de broek wisselen en dan nog even een fietsrondje langs alle beroemde plekjes van Verona en daarna snel op weg naar Montagnana op de Povlakte.

We fietsen een groot deel van de route over de dijk langs de Adige en door het vlakke landbouwland, waar appels, meloenen, mais, asperges, granen elkaar afwisselen en er zelfs af en toe ook druiven staan. Hier en daar ligt een klein en bijna uitgestorven dorp met 1 stoplicht, waar je bijna altijd moet wachten om de hoofdweg te mogen oversteken... In de verte links van ons zien we nog altijd de uitlopers van de bergen. Uiteindelijk komen we op 4 km voor Montagnana op onze camping terecht. Dit blijkt een luxe mini-camping met B&B te zijn. Wij zijn vandaag toevallig de enige gasten en worden verwelkomt door de gastvrouw met thee en koek. Zij blijft zich maar verontschuldigen voor haar slechte Engels, maar in feite zijn wij het die bijna geen Italiaans spreken... Op "kantoor" werken secretaresse en zoon, die ons vriendelijk inschrijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl