Mettlach - Saarbrücken 61km

13 juli 2019 - Saarbrücken, Duitsland

Vandaag om 7:15 weer vroeg uit de veren. Prima ontbijt in hotel Saarblick.
Alles weer ingepakt, fietsen klaargemaakt en dan eindelijk tegen 9:30 onderweg naar Saarbrücken.
De volledige route gaat vandaag langs de Saar, beginnend met een onverhard stuk langs de bekende Saarschleife (meer dan 180° bocht).
Daarna is het stug doorfietsen over het verharde fietspad.
Om 12:30 zijn we in Saarlouis, een redelijke stad met modern centrum en oude vestingwerken uit de Franse periode.
Even op krachten gekomen op een Italiaanse ijs-terras, en toen weer stug verder langs de Saar.
Af en toe een korte heftige klim bij de hoge stuwen die we passeren.
We fietsen langs Volkingen, en zien de vergane glorie van de oude kolen- en staalindustrie.
Nu zijn grote delen van deze bouwwerken UNESCO wereld erfgoed.
Enkele km's voor Saarbrücken ligt bij een sluis een kano-vereniging/camping, waar we op het tentenveldje kunnen gaan staan. Helaas stinkt het hier wel naar de nabij gelegen rioolzuivering.