Dag12, Bregenz - Nüziders, 66km

3 juni 2016 - Nüziders, Oostenrijk

Met mooi weer vertrekken we vanuit de camping in Bregenz voor een voor ons wel bekende fietsroute naar Nüziders/Bludenz. Tijdens zomervakanties hebben we deze route al eens eerder gefietst. Fietsend langs de Rijn vanaf de monding in de Bodensee tot in de buurt van Feldkirch waar we de Ill verder dal-inwaarts volgen tot Nüziders. Maar onderweg stoppen we nog even voor een heerlijk verdiend ijs op de Marktgasse in Feldkirch.

Uiteindelijk komen we tegen 16uur aan bij camping Sonnenberg in Nüziders, waar we hartelijk worden ontvangen door Franz, zoon Matthias en Beate.
Op deze camping is het idee ontstaan van een langere trektocht in gesprekken met moeder Hermi.

Op deze camping nemen we onze eerste rustdag na 12 dagen fietsen.
Omdat het regenachtig weer is slapen we niet in ons tentje, maar kunnen we 2 nachten gebruik maken van de "Lager"-slaapplaats boven in de blokhut.

We hebben ons nog maar net ge-installeerd op het Lager als Joke&Rick met de kleinkinderen Sjoerd en Floor langskomen. Zij zijn "toevallig" in de buurt op vakantie. Samen gaan we gezellig in het naburige dorp heerlijk eten en bijkletsen.