Dag24, etappe22 naar Anita. 70km

15 juni 2016 - Anita, Italië

Ferrara, vroege ochtendwandeling:
Vandaag vroeg opgestaan en in de B&B snel ontbeten, omdat we voordat we gaan fietsen nog snel "even" de oude binnenstad van Ferrara willen bekijken. We lopen door het gigantische Castello Estense, en staan dan voor de Duome. Helaas is de voorgevel gedeeltelijk verborgen door steigers en bouwvakkers, maar langs de steigers komen we de dom toch binnen. We schrikken van deze gigantisch grote dom. De sfeer en het vroege zonlicht dat via enkele bovenramen binnendringt geeft een heel speciale sfeer. Enkele dames dweilen in alle stilte de stenen vloer. We lopen buiten om de dom heen, en wat opvalt is de galerij van winkeltjes, die aan de rechterkant tegen deze dom gebouwd zijn.

Fietstocht naar Anita, door de polder:
In de pittoreske binnenplaats van de B&B laden we de fietsen weer met onze tassen, en gaan op weg richting Adriatische Zee. Het is vandaag stralend weer met een sterke zijwind waar we voor het grootste deel van de dag plezier van hebben. Ook nu weer een vlakke etappe door het polderlandschap. Wat opvalt is dat hier alles veel verzorgder uitziet als in de vorige 2 etappes. Geen vervallen boerderijen, schuren e.d. Hier en daar ligt in het verder vlakke landschap een kleine stad of dorp met hoge kerktoren en watertoren.
Uiteindelijk komen we terecht  bij een mini-camping net voor de dijk bij de lagune aan de Adriatische kust. Op dat moment zijn wij de enige gasten van de uitsluitend Italiaans sprekende beheerder. Voorstel van hem is om 's avonds (om 20:00 uur) te dineren, dan is de standplaats gratis..... Dat doen we dus, en hier krijgen we 's avonds ook geen spijt van. Om 22 uur verlaten we de tafel en gaan slapen in ons tentje.

1. Mieke van tante Truus:
    16 juni 2016
    Wat een doorzetters zijn jullie! Het zwaarste gedeelte is achter de rug. Rome lonkt!
  2. Wiel en Truus Fleurkens:
    16 juni 2016
    Zo, het loopt allemaal voorspoedig zo te lezen, wel af en toe een bui of onweer, maar hier is het niet anders. Nog veel fietsenstalling, het begint aardig op te schieten!