Dag 8 Madulain - Scuol 49km

29 juli 2018 - Scuol, Zwitserland

Vannacht niet koud gehad, en staan op met een heerlijk zonnetje op ons tentje. Gelijk maar het condens van het tentdoek geveegd zodat deze zo veel mogelijk in de zon kan drogen, terwijl wij rustig ontbijten. Even na 10:00uur fietsen we dal-uitwaarts langs prachtige dorpen zoals Zuoz, S-Chanf en Zernez met hun typische huizen. We hebben een stuk van de onverharde Inntalradweg gehad, maar deze was zo slecht te fietsen met onze zware bepakking dat we hele stukken via de verharde weg hebben gefietst. De Engardin is echt een heel mooie en rustige streek. Het valt ook op dat in deze streek veel Joodse vakantiegangers rondlopen.
In Zernez nemen we pauze en eten op een terras heerlijke rosti met ei en groente. 's Middags begint het weer heel warm te worden, en dus pauzeren we op tijd ergens in de schaduw. Drinken goed en eten yoghurt. We zijn blij dat het hoofdzakelijk bergafwaart gaat, en we ons niet echt hoeven in te spannen. We kiezen er ook voor om af te wijken van de Inntall-Radweg en niet via Lavin omhoog te fietsen naar Guarda, maar de hoofdweg te volgen tot Ardez. Ook hier besluiten we vanwege de hitte niet naar Ftan omhoog te fietsen, maar mooi de hoofdweg te volgen to Scoul.
In Scoul fietsen we naar de camping via een smalle, hoge brug over het ravijn waar de Inn doorheen stroomt. Op de mooie camping mogen we op het trekkersveld met prachtig uitzicht op Scoul ons tentje opzetten. 's Avonds lekker voor ons tentje genoten van het heerlijke weer en het uitzicht op Scoul.