Dag1. Arlberg - Stams 78km

31 juli 2022 - Stams, Oostenrijk

Vandaag, op mijn 68e verjaardag, vertrekken we voor onze fietstocht.
We worden wakker in ons trekkerstentje naast onze vouwwagen. Deze is al bezet door Leon&Josina&kids, die hier de komende 2 weken vakantie zullen hebben.
Tijdens het ontbijt krijgt opa natuurlijk van de kids een mooie tekening en een knutselwerkje. Natuurlijk gelijk ook veel Appjes en telefoontjes van de overige kids en kleinkids.
Rond 10:15 hebben we de fietsen en alle fietstassen in en op de auto van Leon en brengen Leon en Milan ons met de auto via de Arlbergtunnel naar het dorpje Pettneu net over de Arlbergpass. Van daaruit willen we onze fietstocht starten.
De fietsen en bepakking worden klaargemaakt en rond 11:15 worden we door
Milan&Leon aangeduwd en uitgezwaaid. Het eerste deel richting Landeck gaat lekker bergafwaarts, en we worden daar nog enkele bochten begeleid door Milan&Leon.
Zo rond 12:30 zijn we na ~25km in het centrum van Landeck aangekomen voor onze eerste stop (cappuccino &gebak).
We fietsen vanaf hier verder over de Innradweg.

Bij Mills (even voor Imst) lunchen we op een bankje met uitzicht (38km).
Tot hier ging de route heerlijk omlaag naar het Inntal. Vervolgens verder langs de Inn.
Dit gedeelte van de route gaat constant op en neer met af en toe fikse stijgingen tot 18%!!
Het is af en toe niet echt leuk fietsen, en zeker niet voor de eerste dag...
Bij Stams gaan we naar camping Eichenwald (~17uur), waar we ons tentje voor de eerste nacht opzetten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl