Dag3. Weer - Worgl - Zell am See -Bruck

2 augustus 2022 - Bruck an der Mur, Oostenrijk

Vannacht wat regen gehad. We zijn al om half zeven wakker van de klokken van het klooster en het verkeer.
Marij fietst om 8 uur naar de bakker in het dorp om 16 broodjes en een brood te kopen voor het gezamenlijk ontbijt en voor onderweg.
We ontbijten lekker samen met de hele club en rond 10:15uur vertrekken we, uitgezwaaid door Joke&Maurice met hun 2x3 kinderen, en fanatiek aangeduwd door Gijs.
Nog altijd fietsend langs de Inn komen we door 2 schitterende stadjes Schwarz en Rattenberg met een typische mooie SudTirol-uitstraling.
In Rattenberg lunchen we op een bankje. Marij belt hier kleinkind Sem, die jarig is. Rattenberg is een prachtig stadje.
Marij ziet mooie glazen bijen in een winkeltje... maar ja, op de fiets kun je die niet meenemen....

Halverwege de middag zijn we na 47km dal-afwaarts fietsen op het station van Worgl aangekomen.
Hier verlaten we het Inn-dal en willen we komende dagen met een grote boog via Zell am See en het Salzach-dal naar Salzburg fietsen.
Op het station van Worgl kopen we kaartjes voor de trein omhoog naar Zell am See.
Rond 14:50  vertrekken we via deze unieke slingerende treinreis bergop naar Zell am See.
We fietsen dit gedeelte van de route niet omdat er voor de 250mtr omhoog fietsen dit prachtige alternatief is.
Bovendien is deze treinreis op zichzelf al een belevenis dwars door het schitterende  berglandschap.

Rond 16uur zijn we in Zell am See, waarna we weer op de fiets stappen en langs het meer onze fietsroute langs de Salzach vervolgen.
In Krossenbach melden we ons bij sportcamping Woferlgut, waar we verrassend genoeg ook een kamer met ontbijt in het verderop gelegen dorpje Bruck kunnen boeken.
Besloten om maar weer eens in een gewoon bed te slapen, en dus snel niet de camping maar de pensionkamer in  Bruck geboekt.
Hiervoor moeten we dan nog wel enkele km verder fietsen. De kamer is eenvoudig met WC en douche op de gang.
En met ontbijt morgenvroeg op de camping.

Alles bij elkaar hebben we vandaag lekker gefietst, niet te warm, geen tegenwind.
's Avonds lekker gegeten op het terras bij het restaurant op de hoek (schnitzel+kipcordonbleu:€60)
Beneden naast het terras stroomt de Salzach naar Salzburg en uiteindelijk samen met de Inn in de Donau.
Dit riviertje volgen we dus de komende dagen naar Salzburg en verder langs de grens met Duitsland tot Passau.

Het toeval wil dat op de naastgelegen brug over deze Salzach ook straatsteen 0 km vd beroemde Grossclockner Alpenstrasse staat.