Dag4. Bruck a.d. Grossclocknerstrasse - Laufen camping Abtsee

3 augustus 2022 - Bischofshofen, Oostenrijk

Vannacht goed geslapen in het pension. Voor het ontbijt moeten we wel enkele km terugfietsen naar de camping.
Na het ontbijt op het zonnige terras vervolgen we onze fietstocht langs de Salsach.  Na 50km al slingerend bergop en bergaf
fietsend langs de Salzach zijn we in Bischofen.
Hier zo snel mogelijk een Italiaan gezocht bij deze hitte. Marij snel naar toilet. Ik bestel cappuccino en ijs.

Het volgende stuk van Werfen tot Golling wordt afgeraden te fietsen. Dit deel moet je over de doorgaande hoofdweg fietsen.
We nemen hier dan ook de trein. Deze zit zo rond 17uur stampvol, dus we konden nog net de trein in komen.
Hadden geen kaartjes kunnen krijgen bij de automaat.  De conducteur had ook geen zin om ons af te rekenen. Dus dat was een mazzeltje.

We fietsen na de treinreis vanaf het station stukje omhoog naar Campingplatz Torrent. Ook dit is een Gasthof/hotel met camping erbij.
Ik meld me bij het naastgelegen hotel en de eigenaar schrijft een briefje met een bedrag erop, en dat was dan de rekening....
Het is eigenlijk een ongeorganiseerde bende. Iedereen kan gaan staan waar hij wil. Campers tuffen kriskras over het veld.
Caravans, tenten en campers staan overal ongeordend op een groot veld.
Ernaast heeft eigenaar een grote parkeerplaats. Hier kunnen auto's parkeren voor een bezoek aan een waterval in de buurt.
Maar er wordt daar ook gekampeerd.
Sanitair is ook minimaal: 1 of 2 WC's voor heren en dames en ieder 2 douches. Veel te weinig natuurlijk.
Zo'n beetje alle knoppen van de deuren waren of los of afgebroken, etc.
Naast ons staat een Engelsman in een Austria auto die constant naar zijn kids zit te schreeuwen, en het normaal vindt dat die zelfs over onze korte scheerlijnen vallen. M.a.w. een plek om snel te vergeten.
Vandaag in die hitte toch totaal weer zo'n 60km gefietst, en nog eens ongeveer 20km gesmokkeld via de treinreis.