Dag3 Remagen-St.Goar 88km

25 mei 2016 - Sankt Goar, Duitsland

Om 8 uur samen met Jos.. goed ontbeten in de B&B. De fietsen weer door de smalle gang naar buiten geloodst en onze 10 fietstassen weer links en rechts bevestigd. Op naar de volgende stop. Via de resten van de brug van Remagen fietsen we langs de Rijn naar Koblenz. Omdat we vorig jaar al tot Bingen hadden gefietst blijven we hier niet lang rondkijken. Maken nog vlug een foto van het Deutsches Eck (samenkomst van Rijn en Mosel) en fietsen via het hobbelige fietspad door naar Boppard. Hier ligt de bekende Zonnebloem boot, en tijdens onze koffiebreak zit het gezellige centrum vol met opvarenden van deze bekende Rijnboot. Daarna snel verder naar St.Goar, want dit deel van de route is niet zo boeiend. Het fietspad ligt ingeklemd tussen Rijn en weg, en is maar af en toe gescheiden van deze weg door een stuk vangrail. Auto's komen je hier tegemoet geraasd op 1-2 mtr afstand met 80-100 km/h. Dit is niet echt geweldig, als ook nog de wind recht van voren staat afhankelijk van het deel van de lus dat de Rijn maakt.
Bij St. Goar aangekomen, nog even zoeken naar de gereserveerde B&B, die ergens even bergop in een zijdal ligt. .....Maar kijk, daar komt Jos weer aan gefietst, die zojuist dezelfde B&B heeft gereserveerd, en precies weet waar we moeten zijn.
We komen aan bij een verrassend leuk ingerichte B&B (met eigen badkamer!),
's Avonds samen 200mtr bergop bij een camping eenvoudig gegeten een heerlijk bijgekletst over kinderen, werk..,burnout, huizen, enz, totdat we als laatste gasten lang genoeg gekletst hadden, en via een smal bergpaadje teruglopen naar onze B&B.