Dag4 St. Goar - Selzen (Rheinhessisches heuvelland) 78km

26 mei 2016 - Selzen, Duitsland

Na wederom een goed ontbijt, met weliswaar een tamelijk opdringerige Wirtin, halen we de fietsen op uit de afgesloten boerenschuur. We nemen weer afscheid van Jos...., en gaan ieder onze eigen weg deze etappe. Eindpunt Nierstein aan de overzijde van de Rijn lijkt ons te ver, dus reserveren we na wat heen en weer bellen een B&B in het Rheinhessisch heuvelland. Nu kunnen we rustig onderweg van het schitterende weer genieten aan de Lorely, in korte broek en shirt. Vervolgens nemen we in Oberwesel nog even de Sacramentsprocessie mee.... Bingen-centrum gezocht, maar niet gevonden (is gewoon niet mooi). Wel langs de schitterende Rijnpromenade gelopen, een overblijfsel van de Landesgartenschau 2008. Na Bingen het heuvelland in langs uitgestrekte velden en op het laatst wat wijndorpjes. In Selzen komen we terecht bij een weduwe van een Winzer, die de B&B "zum alten Gauhof" was begonnen  nadat haar man was overleden. Op de binnenplaats van de boerderij waren een aantal knusse kamers en ruime keuken, waar we de volgende morgen een zeer uitgebreid ontbijt genoten. 's Avonds hadden we eerst nog even voor weinig geld goed gegeten op een binnenplaats ergens in de dorpsstraat. Moet je bij ons eens proberen voor dat geld.