Dag 15, Raeren - Sibbe (Valkenburg), 51km en 440mtr omhoog.

15 mei 2017 - Sibbe, Nederland

Vannacht in de prachtige B&B heerlijk geslapen en de vochtige tent goed kunnen laten drogen.
Om 8:15 stond een heerlijk en uitgebreid ontbijt klaar voor ons tweetjes. Verdere gasten waren er vandaag niet. Nou, het ontbrak ons aan niets, echt een geweldige verzorging van Frau Walter van B&B "Ruhe und Relaxen". Zij was deze B&B begonnen nadat enkele jaren geleden haar man was overleden. Deze was kunstenaar, en dat was ook wel te zien aan de vele houtsculpturen en aparte schilderingen. Na het ontbijt pikken we de Vennbahn fietsroute weer snel op. Langs de route passeren we al snel een overblijfsel van de Westwall of Siegfriedlinie: de betonnen tankversperringen (draken-tanden).
We komen langs Korneliemunster met zijn oude kern en oude Benedictijner abdij.Na een kort rondje door plaatsje drinken we op het zonnige terras een verdiende cappuccino, en zoeken via enkele steile wegen de Vennbahn weer op.
Daarna gaat het via een aantal bruggen over enkele dalen snel bergaf naar Aken. In het drukke centrum gaat het via een aantal drukke, brede wegen direct naar de schitterende Dom en de Elisenbrunnen.
Daarna fietsen we (alsmaar bergop) de stad uit naar Vaals (drielandenpunt binnen zichtbereik). Dan laat ik mijn GPS de kortste en minst steile route bepalen naar onze volgende stop: de camping in Sibbe op het plateau van Margraten. Nou deze landelijke route was dus ook weer niet eenvoudig. Het ging natuurlijk weer op en af....We fietsen langs de hoogstgelegen kerk van Nederland in Vijlen, om bij Gulpen te eindigen met een lange klim naar het zg. Plateau van Margraten, waar Sibbe ligt. De camping was ons jaren geleden al eens opgevallen tijdens een van onze vele wandelingen in Zuid-Limburg. Nu maken we hier onze laatste stop van deze fietsreis, en plakken er vanwege het mooie weer ook een extra rustdag  aan vast, voordat we naar huis terug fietsen.