Dag16, rustdag in Sibbe (Valkenburg)

16 mei 2017 - Sibbe, Nederland

Op deze rustige camping houden we vandaag onze 3-e rustdag deze reis. Het weer is plotseling zo goed, dat we hebben besloten hiervan te profiteren.
We schrikken wakker van de hitte om 9 uur, en kunnen gelijk de bestelde broodjes ophalen. Na het ontbijt pakken we ons klein rugzakje met het hoognodige voor onderweg, en gaan op weg voor een klein fietsrondje over het Plateau van Margraten. Zo komen we na enkele kilometers fietsen aan bij het Amerikaanse oorlogskerkhof. Op dit indrukwekkende kerkhof liggen 8301 gevallen Amerikaanse soldaten, die sneuvelden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er hangt zo'n rust en stilte op deze plek, en alles ziet er perfect uit. De tuinmannen doen hier uitstekend hun werk! We fietsen terug naar de camping via de groeve bij 't Rooth en springen in het vorige week pas gevulde zwembad op de camping. Een aangename afkoeling!
We eten ons noodrantsoen aangevuld met een zalmfilet. Zoeken alvast de kortste route naar Venlo voor morgen en zetten ons op het terras om onder het genot van een Leffe en een bitter lemon van de heerlijke zomeravond te genieten.