Dag5 Selzen - Altrip, 81km

27 mei 2016 - Altrip, Duitsland

Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt in de B&B kort na 9 uur vertrokken uit Selzen. In Nierstein (terug bij de Rijn) begint het te regenen en gaat de regenkleding aan. Na ongeveer 1 uur kan alles weer uit en kunnen we de hele dag in korte broek/shirt doorfietsen. Rond 12 uur zijn we in Herrnsheim bij een fraai Schloss met Engelse tuin.
Op het zonnige terras genieten we van het uitzicht op al dit moois met een kop soep, alcoholfreier Weizen en een cappuccino.
We fietsen verder naar Worms en bezoeken de enorme Dom. Als we Worms uit fietsen komen we plots langs een enorm Middeleeuws tentenkamp met vechtende ridders: hier is het Spectaculum Worms aan de gang.

Fietsen daarna in een weide boog langs Ludwigshafen naar het aan de zuidzijde gelegen Altrip. Het hotel is "zogenaamd" vol. Krijg sterk de indruk dat dit komt door ons uiterlijk als fietsers...., maar niet getreurd, in de buurt ligt ook nog een camping. "Blaue Adria", 14 Euro inclusief 4 douchemunten, is een typisch Duitse camping waar alles kan en mag. We worden naar een tentenveldje gestuurd waar we maar ergens een plekje zoeken. Midden op het veld liggen de resten van een kampvuur van vorige nacht...

Deze route viel wat tegen, omdat we weinig wijnbergen en Rijn gezien hebben. De wegen en fietspaden waren ook verschrikkelijk slecht, waardoor we van de morgen tot de avond met 5 zware fietstassen hebben gehobbeld van gat naar gat.
Ik (Frank) krijg naast mijn achterwerk ook nog last van de linker knie, en onderdruk de pijn met bandage en paracetamol.