Dag7 Bruchsal - richting Weil der Stadt, 60km

29 mei 2016 - Weil der Stadt, Duitsland

Vroeg opgestaan, want de regen van vannacht is gestopt. De tent zoveel mogelijk laten drogen terwijl wij lekker ontbijten op de tafel&bank bij het fietsersveldje. Er was slecht weer voorspeld, maar dit komt gelukkig niet uit. Heel snel in korte broek/shirt op weg gegaan. Zoek via GPS een "afkorting" naar de route, maar dit blijkt een zware afkorting te zijn met sterke stijgingen. Zelfs de 1e versnelling is soms nog zwaar...
We gaan bergaf en bij Pforzheim passeren we de A8 Autobahn, waar we in het verleden al zoveel gebruik van hebben gemaakt richting vakantiebestemmingen in Oostenrijk/Italie.

Plots halverwege de middag begint het dan toch hevig te regenen, waardoor we onze eindbestemming Weil der Stadt vandaag wel kunnen vergeten. Via booking.com vinden we slechts een hotel in de buurt (hotel Haeckermuhle, Mühlhausen), en ook nog tamelijk duur.... Na een telefoontje blijkt dat we er vannacht terecht kunnen, maar morgenvroeg wel om 8 uur moeten ontbijten vanwege hun Ruhetag op maandag. Blijkt achteraf dat we terecht komen in een hotel langs de Wurm met een Michelin aanbeveling. Fietsen kunnen hier in de kelder gestald worden.
Gelukkig hebben we een grote hotelkamer, waar we de hele kampeeruitrusting en onze regenkleding de hele nacht kunnen uithangen en laten drogen. We hebben 's avonds wat eenvoudigs te eten besteld, wat uiteraard heerlijk smaakte.

Ik (Frank) heb nog altijd last van mijn linker knie, en krijg ook nog last van mijn linker achillespees... Controleer nogmaals de zadelhoogte en kom tot de conclusie dat ik het zadel 1-2 cm lager moet zetten....