Dag6 Altrip - Bruchsal , 61km

28 mei 2016 - Bruchsal, Duitsland

Vannacht, zoals verwacht veel herrie op camping Blaue Adria. Vanwege het weekend staat het hier vol met Duitsers die in het weekend even komen feesten. Bij de campingwirt aan de overkant van het pad zitten ze de hele avond/nacht luidruchtig te "ouwehoeren" en te "proeven". Op ons veld wordt aan het begin van de avond een berg sprokkelhout aangevoerd. Tot diep in de nacht zitten ouders en kids dan ook rond het kampvuur met veel herrie. Ik slaap prima met mijn oordoppen in...
's Morgens is de tent wat vochtig, en na het ontbijt met heerlijke Duitse broodjes pakken we de boel in en vertrekken rond 9 uur richting Speyer. Onderweg gaan we nog onder de Autobahn door met iets verderop de bekende hangbrug over de Rijn bij Speyer. Alle vakanties richting zuiden hebben wij deze brug al vaak gebruikt, en menige file begon voor deze brug, die bijna altijd in de steigers lijkt te staan...
Staand langs de Rijn vlak bij deze brug zien we in de verte Speyer liggen, met de giga grote Dom duidelijk zichtbaar.
In Speyer aangekomen, natuurlijk deze giga Dom bekeken. Deze vormt samen met het naastgelegen park en de brede straat aan de voorzijde naar het centrum van de stad een heel mooi geheel. Op een terras even heerlijk genoten in de zon van deze mooie omgeving.
Dan verder naar Bruchsal. We komen terecht bij het enorme en prachtige Barockschloss in Bruchsal. Dit Schloss is te groot voor een foto! Hier rustig omheen gelopen en aan de voorkant op het terras wederom genoten van het geweldige uitzicht en het weer. Uiteraard heb ik kort een kijkje genomen bij de hoofdingang van het Schloss. Hierin is tegenwoordig een museum ondergebracht, waar ook het orgel staat dat bestemd was voor de Titanic. Alleen maar omdat het niet op tijd klaar was, is dit bewaard gebleven voor de ondergang...
We overnachten bij Naturfreunde camping "Am Eichelberg" net buiten Bruchsal.
Heel rustige camping, waar ik de fietsen heb kunnen schoonspuiten en de ketting opnieuw heb kunnen smeren.