Dag5 Campo - Morbegno 38km

26 juli 2018 - Morbegno, Italië

Vannacht erg slecht geslapen. Te warm, te veel herrie rondom ons, licht van de lantaarnpaal naast de tent, ..... Marij die last had van een kikker bij de tent! We waren er helemaal klaar mee, dus geen rustdag hier, maar snel verder.

We fietsen naar het Comomeer en genieten in Colico op een terras van het uitzicht. Marij doet snel nog even wat boodschappen en dan vervolgen we onze route naar het oosten door het Valtellina-dal, fietsend langs de Adda rivier. Vanwege het "rustdag" idee gaan we vandaag niet te ver, dus moeten we halverwege Tirano een B&B zoeken. Campings zijn er niet in dit dal! Via wat Italiaanse sites een aanvraag bij een B&B gedaan in Morbegno. Niets gehoord, ook niet met bellen. We staan daar 's middags in de straat, maar zien dit niet zitten boven een bar in een standaard flat vlak bij het station....

Dus snel even alternatief-2 bellen. Ik bel deze B&B en in gebrekkig Engels wordt duidelijk dat we vanaf 16uur welkom zijn. We verkennen eerst de prachtige oude binnenstad, drinken een ijskoffie en gaan dan op zoek naar de B&B. Via de gps lijkt het vlakbij te zijn waar we dan toevallig zitten. Maar gps en googlemaps zijn het niet met elkaar eens. Google-maps maakt een grote slinger omhoog aan de stadsrand. Ik ga dan maar eens op zoek. Loop bij een pleintje steil de Via San Marco omhoog. Hier moet het toch zijn. Kan alleen het juiste nummer (26) niet vinden. Loop verder omhoog en de weg wordt een steil paadje, maar geen B&B. Loop maar terug, en kom bij een boog onder een huis de B&B eigenaar tegen, die doodleuk vertelt dat de nummering via de boog doorloopt; en we daar dus moeten zijn. Ik haal Marij, en met veel moeite fietsen we het smalle straatje omhoog. Parkeren onze fietsen netjes onder de boog in een groot berghok, en sleuren onze 10 tassen de steile trapjes omhoog. We komen in een schitterende B&B van 2 verdiepingen, met prachtig uitzicht op de binnenstad.

Na een heerlijke douche wandelen we het centrum in op zoek naar een restaurant. We komen uiteindelijk terecht bij het pleintje net voor onze Via San Marco. Eten hier heerlijk op het terrasje midden op het pleintje, totdat er plots een plensbui over komt. De  cappuccino nemen we dan maar in het historische restaurantje zelf. We gaan terug naar onze B&B en genieten nog even van het prachtige uitzicht over de stad.