Dag6 Morbegno - Tirano 58km

27 juli 2018 - Tirano, Italië

In de keuken van deze B&B staat een standaard set verpakte broodjes en croissants klaar voor ons eenvoudig "Breakfast". Na nog even van het uitzicht te genieten gaan we weer op weg naar de laatste rustplaats in Italie: Tirano.

Het mooie fietspad door de Valtellina gaat zo veel mogelijk vlak langs de Adda, en ligt zo veel mogelijk in de schaduw van de bomen langs de route. Halverwege deze etappe krijgen we nog een paar steile stukjes omhoog te fietsen.
Tijdens onze korte middagpauze boeken we nog snel B&B Il Ricco in Tirano, zodat we bij aankomst gelijk ergens terecht kunnen. Deze B&B ligt ook weer in het oude stadscentrum en een deel van de gevel ziet er van buiten niet uit. Na de eigenaar gebeld te hebben komt hij binnen enkele minuten aanfietsen. Hij praat alleen Itaiaans, maar met handen en voeten snapt Marij wat hij zegt. We kunnen de fietsen netjes binnen zetten in de grote garage op de binnenplaats, en komen dan in een compleet verbouwde binnenkant van het oude huis terecht. Ziet er echt perfect uit. Alleen onze kamer heeft een prive badkamer op de gang, iets wat wel een beetje vreemd is.

Omdat we al dagen goed gegeten hebben lopen we een rondje door het centrum en nemen vandaag alleen een lekker ijs op een terras.....
We halen gelijk bij het station de tickets voor de treinreis met de Rhätische Bahn over de Bernina-Pas richting St. Moritz in Zwitserland. Op de Pas (Ospizio Bernina) zullen we dan uitstappen, en naar beneden richting St.Moritz fietsen.