Dag3 Tongeren (Overrepen) - Profondeville 90km

3 mei 2017 - Profondeville, België

Na een goede nachtrust en zelfgemaakt ontbijt in ons appartement in Overrepen melden wij ons af bij de eigenares, en fietsen rond 9 uur richting de oorspronkelijke fietsroute voorbij Tongeren. Na een half uur zitten we al weer op de oorspronkelijke route na enkele aardige klimmetjes door het heuvelachtige landschap. De route gaat dan verder naar Huy, heuvel op en af maar wel langzaam stijgend tot 200mtr hoogte net voor de Maas bij Huy. We fietsen door prachtig glooiend boerenland met aardige dorpjes en hier en daar een mooi kasteel. Veel mooier landschap als gisteren, waar we nogal wat verlaten bouwvallen hebben gezien. Bij Huy zien we achter de heuvel de rookpluim van de koeltoren van kerncentrale Tihange, om vervolgens sterk dalend naar Maasniveau af te dalen. Bij Huy fietsen we over het jaagpad aan de zuidzijde van de Maas tot Namen. Het is heerlijk rustig weer met een beetje rugwind. Net voor Namen krijgen we nog even een korte bui over ons heen, maar daarna komt de zon tevoorschijn. We verkennen al fietsend de binnenstad van Namen, nemen een terrasje en fietsen aan de westzijde van La Meuse verder naar het zuiden. Bij Profondeville hebben we gisteravond een B&B geboekt en na 90km fietsen zijn we hier hartelijk verwelkomd met een verfrissing. We blijven vanavond gewoon in de B&B, en rusten lekker uit; plannen de komende dagen en werken de blog bij. Na 90km lekker fietsen is het wel goed geweest vandaag.

1. Noud Daemen:
    4 mei 2017
    Hoi Frank en Marij.
    Al een heel eind op weg zie ik. Super! Die brug op een van de foto's, die ligt toch in Rotterdam? Verkeerde afslag genomen soms?
    Groetjes, Noud