Routeplanning rondje Luxemburg

27 april 2017 - Sevenum, Nederland

Als voorbereiding van een latere mogelijke reis naar Barcelona gaan wij in  2-3 weken rustig genieten van een fietsrondje door 5 landen:
   Nederland - België - Frankrijk - Luxemburg - Duitsland.

Voor deze tocht maken we gebruik van verschillende trajecten uit de volgende routeboekjes van de Europafietsers:
- "de groene weg naar de Middellandse Zee"
- "de groene valleien"
We fietsen vanuit Sevenum langs de Maas via Roermond en Maastricht verder langs de Maas door België via steden als Huy, Namen, Dinant en komen bij Givet in Noord-Frankrijk. We vervolgen ook daar de Maas tot Dun-sur-Meuse om dan de Maasroute te verlaten en via Montmedy en België naar het oosten te fietsen tot de stad Luxemburg. Hier zullen we enkele rustdagen inlassen om deze schitterende stad te verkennen.

Dan gaat de tocht naar het noorden dwars door Luxemburg naar Troisvierges, waar we de aansluiting naar de Vennbahn-fietsroute nemen. Via deze fietsroute over een oud spoortraject fietsen we langs de grens van België/Duitsland naar Aachen.

Via Heerlen en het zuiden van Limburg fietsen we daarna terug naar Sevenum.

Afhankelijk van het aantal rustdagen zullen we een dikke 2 weken onderweg zijn om deze kleine fietstocht van ~870km te fietsen.

Ook nu gaan we in principe met goed weer kamperen als er een camping in de buurt ligt, en anders zoeken we een hotelletje of B&B.