Dag 6. Charleville-Mézières - Inor. 76km en ~500 mtr omhoog

6 mei 2017 - Inor, Frankrijk

Vannacht niet best geslapen vanwege veel herrie van een nachtclub in de buurt, totdat de vogels al weer aan het fluiten waren. Dan schrikken we plotseling wakker om 8:45.
We staan op en beginnen gelijk alle tassen in te pakken en aan de fietsen te hangen. We breken de tent af, vegen hem zover mogelijk droog en laten hem verder drogen in de zon.
Om 10:30 is alles droog en ingepakt, dus fietsen we snel langs een Boulangerie om wat croissants en broodjes-gezond te scoren. Midden op het grote plein in de zon smaakt dit heerlijk. Dan maar even een terras op voor de cappuccino, en daar gaan we weer, op weg naar de volgende onbekende bestemming. Kort na de middag begon het al te regenen, en zo fietsen we ook Sedan met zijn grote "Fort Sedan" binnen.
Nemen hier een snelle lunch, en boeken ondertussen even een Auberge op fietsbare afstand. Veel andere keuze hadden we niet via booking.com, dus we zien wel.
Blijkt onderweg dat we van de Maas af gaan omdat het mooie fietspad hier ergens ophoudt.... Dat wordt dus plots heuvel-op-heuvel-af in de regen. Het regenpak wordt door het zweten van binnen net zo nat als van buiten.
Plots kort voor het eindpunt krijgen we telefoon van dochter Joke: wat er toch aan de hand is? Ze krijgen allemaal App-jes en een telefoontje van ons. Blijkt dat mijn (Frank) telefoon zo nat is dat hij spontaan online springt en Apps gaat versturen en gaat bellen....
Dan doemt in de verte eindelijk tegen 19 uur het dorpje Inor op, waar we in de aardige maar overjarige Auberge kunnen overnachten. Eindelijk......en dan is er Wifi en ga je na het bad en het eten de Blog nog bijwerken. Wat een leven!